De beste ideeën voor Amsterdamse billboard reclame

Veel adverteerders richten zich nu op de binnenstad van Amsterdam, maar deze stad is natuurlijk veel en veel groter dan de Amsterdamse grachtengordel. Daarom kun je creatief omgaan met reclame via billboards in Amsterdam. Want dankzij de stedelijke vernieuwing in Zuidoost, Nieuw-West en Noord is de stad echt veel groter geworden. Dit biedt ruimte voor een goede verspreiding van billboards over de stad.

Billboards in Amsterdam

Minder billboards in Amsterdam-Centrum en meer in en rond de nieuwe centrumlocaties. Het streven naar een hoogwaardige openbare ruimte stelt ook eisenaan waar in de stad welke vorm van buitenreclame staat of hangt. De stad is hiertoe opgedeeld in reclamezones. Per zone is vastgesteld welke billboards in de stad zijn toegestaan.

Interactieve billboards

Veel billboards ontwikkelen zich naar een interactief en digitaal medium met veel verschillende opties. Billboards gaan dan ook vaker deel uitmaken van straatmeubilair waarin verschillende functies zijn gecombineerd, wat creativiteit weer aanwakkert. Reclame op billboards kan bijvoorbeeld deel uit maken van innovatieve objecten die ook publieksinformatie tonen. Denk maar eens aan vertrektijden. Superveel is mogelijk dus.

Billboard reclame in het straatbeeld

Reclame in het straatbeeld kan ook worden gecombineerd met oplaadpalen voor elektrische voertuigen, antennes voor mobiel dataverkeer of multifunctionele lichten op straat. Dit geeft weer ruimte voor dergelijke nieuwe ontwikkelingen en technologieën. Het achterliggende doel van deze creatieve invulling is daarbij is om door het combineren van functies en het delen van zendtijd, zoals dit zo mooi heet.

Maakt digitale billboard reclame affiches overbodig?

De gemeente wil meer en meer de verduurzaming van de hoofdstad versnellen, en dat is fijn. Ook de billboard reclame branche wordt uitgedaagd om nog duurzamer te adverteren. Digitale billboard reclame maakt affiches overbodig. Zo wordt er minder papier verbruikt en hoeven de medewerkers niet wekelijks met hun auto de stad inrijden om de posters te gaan verwisselen, waar iedereen uiteindelijk beter van wordt.